VIP Medlemmer Login

Log på

Innovativ pris til Mobotix Q22 overvågningskamera

Ved den nylig afholdte Sectech messe i København uddelte Detektor International endnu engang fornemme priser til årets nye og spændende produkter inden for sikkerhedsindustrien. Den globale markedsleder inden for megapixel overvågningskameraer, Mobotix, modtog med deres højteknologiske overvågningskamera Mobotix Q22 en pris som et af de mest innovative produkter i kategorien CCTV.

Ved weekendens Sectech messe modtog Mobotix en af priserne for årets mest innovative produkt med overvågningskameraet Q22. Hos Mobotix glæder man sig meget over prisen, som underbygger virksomhedens vision om at være den teknologiske markedsleder på digitale overvågningskameraer.

- Jeg er meget stolt over, at vi har vundet en af priserne for mest innovative produkt, for det er jo netop Mobotix’ kernekompetence at være på teknologisk forkant. Det er skønt at kunne få bevist, at vores arbejde med den teknologiske innovation faktisk betaler sig, fortæller Bo Ørbjerg, som er Business Development Manager for Mobotix i Norden og Baltikum.

mobotix.jpg

Juryen, som præmierede Q22-kameraet, var blandt andet meget begejstret for, at man med et enkelt kamera meget økonomisk kan videostreame et helt rum med mulighed for både at lave virtuel panorering, tiltning og zoom, mens hele rummet stadig overvåges.

Diskret og overskuelig overvågning
I en situation hvor flere kameraer overvåger et enkelt rum, kan det være svært at gennemskue hele scenen, fordi totalbilledet vil være sammensat af billedvinkler fra de forskellige kameraer. Med Q22-kameraet kan man overvåge et helt rum med bare et kamera og dermed få en mere diskret og overskuelig overvågningsløsning.

- Q22-kameraet giver Mobotix nogle nye muligheder, og jeg ser et helt nyt marked for vores produkter i blandt andet detail-sektoren. Kameraet passer perfekt til den lille butik eller i transportsektoren, hvor man med Q22-kameraet kan få en hel overvågningsløsning meget billigt, da man sparer både installationstid og antallet af kameraer, forklarer Bo Ørbjerg.

Mobotix Q22 kameraet kan også zoome på detaljer og simultant med 180 grader panoreringen vise yderligere to billedvinkler. På den måde kan hele rummet overvåges samtidig med, at der fokuseres på for eksempel kasselinje og indgangsparti.

- Med 3.1 megapixel sensor og den nye hemisfæriske optik opnås en virkelig høj billedkvalitet. Den hemisfæriske optik, det såkaldte ”fiskeøje”, er en af Mobotix’ teknologisk innovative features. Der er ingen andre, der har et kamera, som kan overvåge et helt rum med kun én linse, slutter Bo Ørbjerg.

Om Mobotix
Mobotix er en europæisk leverandør af højopløselige digitale, netværksbaserede videosikkerhedssystemer, videoadministrationssoftware og systemtilbehør. Virksomheden, der blev grundlagt i 1999, opererer på verdensplan og anvender kvalificerede distributører og kommercielle forretningspartnere. Mobotix har siden juli 2006 været aktiv på det amerikanske marked med en afdeling i New York.

Mobotix producerer digitale kameraer i megapixelklassen, der kan optage mange flere detaljer end konventionelle, analoge videoovervågningskameraer. Den høje billedkvalitet reducerer i betragteligt omfang antallet af nødvendige kameraer. Endvidere sikrer kameraernes netværksstrømforsyning og vedligeholdelsesfrie konstruktion relativt lave systemomkostninger. Mobotix’ decentraliserede koncept med indbygget intelligens løser problemet med netværksnedbrud og svingninger i båndbredde under optagelse. MxControlCenter, der er et professionelt, licensfrit softwareprogram til video-/alarmadministration af et ubegrænset antal kameraer og brugere, medfølger gratis i forbindelse med hvert Mobotix-kamera. Softwaren giver ikke blot mulighed for perfekte billeder og endda research af begivenheder på flere kameraer, men også efterbehandling af billeder, korrektion af linseforvrængning og synkroniseret research af begivenheder på flere kameraer.

Kontaktinformation:
For yderligere oplysninger eller hvis du ønsker at teste et eller flere af vores produkter, kontakt venligst:
Bo Ørbjerg, Business Development Manager for Mobotix i Norden og Baltikum
Tlf.: (+45) 29 20 60 11