VIP Medlemmer Login

Log på

Sony kombinerer analog og digital overvågning

Den nye Sony NSR-1000-serien integrerer analoge og digitale netværkskameraer på en enkelt serverplatform.

Lanceringen af Sonys NSR-1000-serie betyder introduktionen af den seneste generation af hybride servere til netværksovervågning. Modellerne NSR-1050H, NSR-1100 og NSR-1200 er udviklet til netværks-video-overvågning og recording med en bred vifte af kamera-formater. Den enestående fleksible platform integrerer både moderne IP- og megapixel-kameraer, men håndterer også analoge kameraer. De nye servere efterfølger Sony NSR-100-serien og har en imponerende forbedret ydeevne. Sony præsenterer de nye overvågningsservere på Sectech i Købehavn.

sony-screenshot.jpg
Sony NSR-1000-serien administrerer både analoge og digitale kameraer og har desuden et overskueligt og let anvendeligt interface.

Alle de tre Sony netværksovervågningsservere gør det muligt at kombinere analoge og IP-baserede kameraer. På den måde kan man fortsætte med at bruge eksisterende analoge kameraer sammen med den integrerede IP-teknologi. NSR-1050H understøtter op til 20 kameraer, og takket være den integrerede Analog Encoder Board (NSBK-A16) kan den håndtere video-data fra op til 16 analoge kameraer. Mellemklassemodellen NSR-1100 kan styre data fra op til 32 kameraer og gemme op til 1 TB. Den store NSR-1200-server kan håndtere 64 IP videodata streams på op til 2 TB. Et interface til opgradering af den analoge encoder gør den i stand til at tilslutte op til 16 analoge kameraer. Serverne er også i stand til at håndtere data fra andre producenters kameraer.

sony-nsr-1000.jpg

Ud over 2 RGB-interfaces er netværksovervågningsserverne udstyret med 2 HDMI-interfaces til billeder i høj opløsning. Derfor kan for eksempel køretøjers nummerplader eller ansigter optages og bevares i megapixel kvalitet. To af de fire interfaces kan anvendes samtidig i en kombination efter behov. For større klarhed og kontrol kan videobilleder vises på to skærme i seks vinduer.

Når JPEG og MPEG4-kompatible kameraer er tilsluttet, vil videoovervågningskameraer acceptere data i JPEG og MPEG4-format. Derfor kan systemet optage billeder samtidig med at de kontrolleres og desuden levere video i high resolution realtime.

NSR-1000-serien er udstyret med installationsautomatik, så de automatisk genkender Sony IP-kameraer. Det reducerer installationstiden. Den nye NSR-1000-serie kommer på markedet efter nytår.

Yderligere informationer:
Sony Professional Solutions Europe