VIP Medlemmer Login

Log på

Københavns Politi vælger AC Sikring

Siden begyndelsen af 2008 har Københavns Politi i samarbejde med Københavns Kommune drøftet mulighederne for overvågning af Strøget. På baggrund af projektering, teknisk løsning
og pris faldt valget på AC Sikring A/S.

Strøget – en af Københavns top 10 seværdigheder med masser af cafeer, restauranter og butikker med såvel danske som internationale navne. Om dagen er Strøget pakket med folk og gadekunstner og atmosfæren emmer af dansk historie og kultur. Som i mange andre europæiske storbyer har Strøget de seneste par år desværre oplevet en stigning i kriminaliteten i nattelivet, men erfaringer fra blandt andet London viser, at videoovervågning har en positiv indvirkning herpå. Københavns Politi går nu samme vej og efter hård konkurrence mellem de bydende firmaer, valgte Københavns Politi i samarbejde med AC Sikring A/S at etablere videoovervågning på Strøget.

Formålet med videoovervågningen er at komme kriminaliteten til livs ved nemmere at kunne identificere gerningsmændene samt opnå en bedre form for dokumentation i forbindelse med efterforskningsarbejdet, når uregelmæssigheder opstår. Erfaringer viser endvidere, at videoovervågning har en præventiv effekt – hvilket AC Sikring A/S også har erfaret fra mange af deres installationer, hvor kriminaliteten flere steder er faldet med mere end 60 %.

Kravene fremsat af Københavns Politi i samarbejde med rådgivende ingeniører fra DBI medførte, at AC Sikring A/S valgte at projektere en fremtidssikret løsning baseret på netværk med produkter, som rent teknisk kunne løse de høje krav Københavns Politi havde til opgaven. AC Sikring A/S tog derfor udgangspunkt i en dansk software fra det danske firma Milestone – en software som arbejder på en åben platform med stor fleksibilitet. Øvrige produkter tog endvidere udgangspunkt i de tekniske specifikationer og her valgte AC Sikring A/S produkter fra såvel AXIS, Sony og Arecont.

Yderlige oplysninger vedrørende denne pressemeddelelse kan fås hos Salgs- og Marketingschef Jimmi Hegn eller Produktchef Bent Schwartzbach telefon +45 70 15 23 23.

AC Sikring A/SAC Sikring A/S er et systemhus, der gennem årene har udviklet sig til at være Danmarks førende udbyder af netværksbaserede sikringssystemer på åbne platforme. Med 20 års solid erfaring er vores viden og idébank helt i top og vi leverer skræddersyede totalløsninger – uafhængige af de enkelte leverandører men fuldt afhængige af vores kunders behov, krav og ønsker.

AC Sikring A/S har i dag oparbejdet en stor viden og erfaring med projektering, installation samt servicering af større sikringsløsninger.

VIP Fagsektion

ALFA Netværk